Dersin Adı | İngilizce I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ING 101 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | ING 101 dersinin amacı öğrencilere başlangıç üstü dil (A1-A2) düzeyinde dil becerileri kazandırmaktır. Güz dönemi sonunda öğrencilerin şimdiki zaman, geniş zaman ve geçmiş zamanı anlamaları ve iletişim ortamında kullanmaları beklenmektedir. Bunun yanısıra gözden geçirme ve tarama yöntemlerini kullanarak seviyelerine uygun metinleri okuyup anlamaları, verilen bir konu ile ilgili 80-100 kelimelik bir paragraf yazmaları hedeflenmektedir.Yazdıkları paragraflarda bir yeri, bir nesneyi ya da bir kişiyi tasvir etmeleri gerektimektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve ders içeriği hakkında genel bilgi | |
2 | Welcome to the Class - One World | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 6-7-8-9 978-0-19-403159-2 |
3 | What's your e-mail? | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 10-11 978-0-19-403159-2 |
4 | Are you tidy or untidy? | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 14-15 978-0-19-403159-2 |
5 | Made in America | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 16-17 978-0-19-403159-2 |
6 | Slow Down! | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 18-19 978-0-19-403159-2 |
7 | Britain: the good and the bad | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 22-23 978-0-19-403159-2 |
8 | 9 to 5 | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 24-25 978-0-19-403159-2 |
9 | Love me, love my dog - Quiz | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 26-27 978-0-19-403159-2 |
10 | Family Photos | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 30-31 978-0-19-403159-2 |
11 | From Morning to Night | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 32-33 978-0-19-403159-2 |
12 | Blue Zones | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 34-35 978-0-19-403159-2 |
13 | Writing Practice | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 32 978-0-19-403159-2 |
14 | Vote for Me! | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 38-39 978-0-19-403159-2 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 6-39 978-0-19-403159-2 |
16 | Final |
Ders Kitabı | English File 4th Edition: Elementary Student's Book Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert 978-0-19-403159-2 | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 89 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Havacılıkta yer hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
2 | Yer hizmetleri, departmanları ve ekipmanları hakkında bilgi sahibi olmak, ramp emniyeti ve apron kurallarını uygulayabilmek | |||||
3 | Havacılık ve meteoroloji arasındaki ilişki ve raporlamalar hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
4 | Havacılık emniyetine ilişkin temel kavramlar ve insan performansını etkileyen faktörler konusunda bilgi sahibi olmak | |||||
5 | Uluslararası havacılık kuruluşları, otoritelerin düzenlemeleri, yolcu ve seyahat hakkındaki kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
6 | Tehlikeli maddeler, kargo, paketleme, etiketleme ve yükleme kurallarını uygulayabilmek | |||||
7 | Biletleme paket programları konusunda bilgi sahibi olmak | |||||
8 | Günlük operasyonel faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözümler üretebilmek ve doğru karar verme becerisine sahip olmak | |||||
9 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak havacılıkta yer hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak | |||||
11 | Havacılıkta yer hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest